Sortiment

El. ohradníky, pastva

Dopravníky obilí Kongskilde

Logo Kongskilde

Již od roku 1949 vyvíjí a vyrábí firma Kongskilde dopravníky obilí a dnes patří k jejich nejvýznamnějším výrobcům na světě.

Pneumatické dopravníky obilí:

 

Nasávací penumatický dopravník Kongskilde SupraVac 2000
Nasávací penumatický dopravník Kongskilde SUC-TR
SupraVac 2000 je nejnovější nasávací pneumatický dopravník zařazený do výrobního programu firmy Kongskilde. S přepravní výkonností až 120 tun za hodinu lze s pomocí SupraVac 2000 nakládat i největší vagóny a nákladní vozy rychlostí větru.
Výrobní program firmy Kongskilde zahrnuje také modely SUC-TR s podvozkem a výložníkem – jsou k dispozici ve třech různých velikostech s přepravní výkonností až 64 tun za hodinu.

 

Systémy pneumatické dopravy Kongskilde jsou známé díky vysoké efektivitě a flexibilnímu použití. Snadno se přizpůsobují konkrétním podmínkám, protože umožňují bez podstatných omezení dopravovat materiál ve všech směrech – svisle, vodorovně i za roh. Potrubí OK spojované rychloupínacími sponami umožňuje podle potřeby rychle a jednoduše dopravní cesty změnit, rozšířit nebo i přemístit do jiného objektu. Kongskilde nabízí široký sortiment výrobků pro pneumatickou dopravu (pneumatické dopravníky nasávací i pneumatické dopravníky tlačné včetně širokého příslušenství), které lze použít jak ve stacionárních zařízeních, tak přímo na poli. Nasávací pneumatické dopravníky existují ve dvou základních variantách – poháněné elektromotorem nebo vývodovým hřídelem traktoru.

Mechanické dopravníky pro transport obilí:

mechanický transport obilí

Mechanická transportní zařízení jsou ideální pro použití ve velkokapacitních skladech, protože dosahují vysoké výkonnosti při minimálních provozních nákladech. Kongskilde nabízí kompletní sortiment mechanických dopravníků – řetězové i korečkové elevátory, redlery, pásové dopravníky i šnekové dopravníky.
Skladovací zařízení může být vybaveno nejrůznějšími systémy mechanické dopravy, které odpovídají konkrétním požadavkům na čistotu dopravovaných sort, výkonnost a flexibilitu jak při příjmu, tak při expedici ze skladu.

Dimenzování výkonnosti dopravních cest obilí:

Dopravní cesty by měly být co nejjednodušší a co nejspolehlivější. Výkonnost příjmu by měla být o cca 15 až 20 % větší než je výkonnost nasazených sklízecích mlátiček, tak aby bylo zajištěné včasné vyprazdňování příjmového koše. Právě tak je nutné určit způsob a výkonnost vyprazdňování skladu. Kromě toho je nutné zohlednit i požadavky na čistotu jednotlivých skladovaných sort.

Sklad obilí s mechanickými dopravními cestami:

sklad s mechanickou dopravou obilí

Vzhledem k velké výkonnosti a nízkým provozním nákladům se pro naskladňování větších skladů používá mechanická doprava. Pokud je u skladu i sušárna, lze díky tomuto způsobu skladování ve „vlhkých letech“ získat další dodatečné kapacity pro sušení. Pro vyprazdňování jednotlivých skladovacích buněk se používá elektrický nasávací pneumatický dopravník řady SUC, který lze snadno přemísťovat na můstku nad hlavním kanálem.

Sklad obilí s pneumatickou dopravou:

sklad s pneumatickou dopravou obilí

Ve středně velkých skladech se často používá pneumatická doprava – pneumatický dopravník lze výhodně využít jak pro naskladňování, tak vyskladňování i další manipulaci. Pneumatický dopravník je velmi jednoduché, ale flexibilní řešení. Pneumatický dopravník lze spojit i s předčističkou, která při každé manipulaci se zbožím umožňuje jeho čištění.